Skocz do zawartości

sasza111080

Użytkownik
  • Zawartość

    36
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutral

O sasza111080

  • Tytuł
    S C

Informacje o profilu

  • Model auta
    renault scenic
  • Silnik (typ i moc)
    1.6 16v
  • Rocznik auta
    2000
  1. Podmieniłem czujnik wału-bez zmian,podmieniłem czujnik temperatury bez zmian,zmierzyłem ciśnienie na wszystkich cylindrach około 12. zauważyłem że bardzo ale to bardzo minimalnie drży wskazówka od obrotomierza(na wolnych obrotach) pracując na benzynie?
  2. Pytałem swojego gazownika czy może być temu winny sterownik gazu? "przez 23 lata swojej kariery nie miał takiego przypadku żeby przez sterownik od gazu wypadał zapłon". A co do listwy gazu to byłą już wymieniona ,żeby upewnić się czy nie jest to jej wina.
  3. co do czujnika wału tu jutro go podmienię i sprawdzę co się dzieje mimo że komputer nie pokazuje żadnego błędu w tym kierunku,co do sondy to też tak myślę że nie ma to żadnego wpływu.Świeca na tym cylindrze tak jak pozostałe ładnie wypalona na cegłę.Sprawdzę też jutro ciśnienie na wszystkich cylindrach.Czy może być to wina sterownika gazu?
  4. podmieniałem,pisałem o tym wcześniej.
  5. Witam,czujnik podciśnienia podmieniłem i bez efektu,pod clipa nie podpinałem bo nie mam dostępu ,podpinam pod cdif lub delphi ale wychodzi że wszystkie parametry są ok,pokazuje jedynie wypadanie zapłonu na 4 cylindrze ,jedyny błąd stały to błąd grzałki drugiej sondy. jakieś sugestie?
  6. sprawdzę wtyczki i dam znać ,chociaż ruszałem wtyczkami w czasie występowania awarii i nic to nie dawało,ale sprawdzę to dokładnie. wtyczki sprawdzone i nic to nie dało. Czy to może być czujnik podciśnienia w kolektorze(map sensor)? czujnik przepustnicy? czujnik wału?
  7. w tym aucie nie ma czujnika wałka.
  8. dzisiaj po raz kolejny podmieniłem cewki z innego scenica i nic bez zmian ,wymieniłem świece i też bez efektu.Po podpięciu kompa i odczytu parametrów mechanik zwrócił uwagę na kąt wyprzedzenia zapłonu przez moment pokazywał -20 a za chwilę 13 potem dłuższy czas w okolicy 10 i znów na moment wskoczył na -20 a potem na 10(czy to normalne)?wypadanie zapłonu wyskoczyło na 1 i 4 ale po chwili było już tylko na 4 ,mierzymy ciśnienie na 4 i wychodzi około 13 czyli dobrze.Jedyne co stwierdziłem dodatkowo to to że wypadanie zapłonu jest też na benzynie tylko mniej odczuwalnie. Jakieś sugestie?co jeszcze sprawdzić?gdzie szukać?
  9. dodam tylko że usterka zaczeła ujawniać się po wizycie u mechanika celem wymiany uszczelki pod miską olejową,ponoć dużo rozbierania było może coś da Wam do myślenia,bo ja jestem zielony! Czy ktoś coś podpowie?
  10. najgorsze jest to że patrząc na usterkę że dzieje się tak tylko na gazie obstawiałbym gaz ale mam naprawdę dobrego gazownika który zakładał gaz w tym aucie i który dał mi drugą listwę wtryskową żebym mógł wyeliminować wtryski twierdzę że coś jest nie tak z elektorniką tego auta .Zastanawiając się nad tym wykluczam usterkę mechaniczną typu uszczelka pod głowicą ,ciśnienie na cylindrach czy wypalenie zworów bo to by występowało praktycznie cały czas a nie tylko kiedy silnik jest gorący. i jeszzce jedno praktycznie co bym nie zrobił w aucie pomagało dotychczas na krótką chwile czyli wymiana świec tydzień spokoju ,zamiana cewek tydzień spokoju ,kolejna podmiana znowu jakiś czas ok. od wymiany listwy mineło około 2 miesięcy w tym czasie auto pokonało około 3000km w tym dwa razy trasę czwa -wrc czyli przeszło 200 km od strzała i to bez objawów teraz gdy jest zimno parkuje auto u znajomego na placu nie gasząc auta i wychodzę po 15-20 minutach i auta strzela z wydechu przejadę 2-3 km i temperatura minimalnie spanie na zegarze i jest ok czy to może być sterownik auta?
  11. ssterownik stag 4 ,reduktor ac r01,listwa ac wszystko firmy AC
  12. Witam,scenic 1.6 16v 2000 rok po mocnym rozgrzaniu wypada mu zapłon ,nie pali na wszystkie cylindry ,problem jest o tyle skomplikowany że występuje tylko przy mocno rozgrzanym silniku.Konkretnie problem ten mam od około roku po mocnym rozgrzaniu silnika zaczyna przerywać tak jakby nie palił na jeden cylinder i auto jest słabsze czasami chodzi tak jakby nie palił na dwa cylindry wtedy czuć wyraźny spadek mocy i w czasie jazdy zapal się check,po podpięciu pod kompa wychodzi zły skład spalin i wypadanie zapłonu cylinder 2 i 3 ,dodam że problem występuje tylko na gazie,po przełączeniu na benzynę wszystko jest ok choć czasem mam wrażenie że delikatnie i tak go czasem szarpnie.W związku z tym wymieniłem świece podmieniłem cewki (kilka krotnię z innych aut)przegląd instalacji gazowej,wymiana listwy wtryskowej na próbę czy coś to da i nic,jeżdżąc na krótkich odcinkach problem nie występuję,wystarczy że postawie auto z włączonym silnikiem na jakieś 15 minut i zaczyna szarpać silnikiem z wydechu słychać charakterystyczne dla wypadania zapłonu pierdzenie ,przy niskich temperaturach rzędu -10 wystarczy przejechać 2 -3 km i objaw znika tak jakby coś się przegrzewało.Co to może być proszę o pomoc,gdzie szukać usterki?
  13. Witam,proszę o rozkodowanie VIN: VF1JA04N521327612
×