Skocz do zawartości
Damian2x

wymiana płynu chłodniczego

Recommended Posts

Mam mały kłopot szukałem płynu Glaceol RX typ D wg. książki W. Sobolewskiego ale lipa w sklepach pewnie tylko aso renault ma go w swojej dyspozycji mozna do tego co jest teraz a niewiem co jest teraz wlane wlać Dynagel..?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Tak

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ja śmigam na Dynagelu :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ja też na dynagelu będę śmigał a powiedzcie mi jeszcze co wlewać jaki?:

 

Płyn hydrauliczny

Skrzyni przekładniowej

Olej do wspomagania

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Płyn hydrauliczny
DOT4
Skrzyni przekładniowej
Tranself 75W80
Olej do wspomagania
ATF220

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

jaki płyn do chłodnic polecacie/stosujecie do swoich sceniców?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

czyli konkretnie?jestem zielony w tym temacie.K2?może być?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Nie zakładam nowego tematu, bo rzecz ma się podobnie...

Jestem po wymianie magistrali wodnej (węże chłodnicy), gdyż było podejrzenie, że stary wąż przecieka czego zauważalnym skutkiem miało być ciągłe dolewanie płynu do chłodnicy.

Mechanik wąż wymienił, jednak podczas demontażu zauważył ślady płynu chłodzącego na wentylatorze chłodnicy i w tej chwili podejrzewa,że przyczyną ubytku płynu mogła być uszkodzona chłodnica (więc niekoniecznie węże).

Co Wy na to? Miał ktoś podobny problem? Ja przypuszczam, że jeśli poprzedni wąż był nieszczelny, to mógł przecież pluć płynem również na chłodnicę i niekoniecznie to musi oznaczać jej uszkodzenie. Na razie będę obserwował czy płynu nadal ubywa.

Pozdrawiam i proszę o uwagi.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

dobrze mowisz, wszystko obmyj i osusz i obserwuj,

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

A ja nawet nie wiem jaki mam. Gdyby trzeba było dolać to można borygo ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Najprościej koncentratu, który można mieszać ze wszystkimi płynami.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ja cisnę już 3 rok na dynagelu 2000.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

panowie pytanko mam ,chce wymienic sobie plyn (niewiem co tam bylo do tej pory ) gdzie jest jakis korek spustowy ??i czy trzeba jakos Odpowietrzac uklad ??

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Korka spustowego u mnie nie było więc trzeba było z węża spuszczać. Co do odpowietrzania - robiłem takowy zabieg ale ja na wężach mam takie plastikowe zaworki (a raczej zaworek sztuk jeden o ile sobie przypominam) do odpowietrzania - kiedyś na spocie w Rabsztynie szukaliśmy podobnych w diselku z mojego rocznika i już tych zaworków nie było.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kiedyś na spocie w Rabsztynie szukaliśmy podobnych w diselku z mojego rocznika i już tych zaworków nie było
Zauważyłem właśnie gdy ostatnio mechanik wymieniał mi węże, że różnią się między sobą. Kupiłem używany przez serwis internetowy i niby wszystko pasuje, bo pojemność się zgadzała w opisie aukcji, rocznik, silnik itd.lecz gdy już mechanik miał go namacalnie w ręce, to pierwsze co stwierdził, to że wąż jest inny niż w ten samochodzie i nie będzie pasował.

Ostatecznie jednak okazało się, że wąż pasuje i jak na razie nie zauważam ubytku płynu w układzie chłodniczym więc jest ok.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
i jak na razie nie zauważam ubytku płynu w układzie chłodniczym więc jest ok.
Niestety nie jest ok i od paru dni zauważam, że płynu ubyło. Co prawda dość dziwnie go ubyło,bo poziom spada do minimalnej wartości powyżej MIN i na tym etapie się zatrzymuje. Jeśli jednak doleję płynu by było na połowie między MIN / MAX , to za jakiś czas znowu stan spadnie i będzie na ledwie MIN. O co chodzi? Powiedzcie mi czy włączanie KLIMY ma wpływ na ubytek płynu chłodniczego? Pytam, ponieważ dziś dość ostro parowały szyby i jechałem na klimie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×