netperformer

Brak iskry na 1 i 4 cylindrze. Sterownik?

Witam

Dziś (Sylwester) auto odmówiło współpracy... Okazało się, że brakuje iskry na 1 i 4 cylindrze. Po "przedzwonieniu" przewodów przejście na sterownik jest z obu cewek wobec czego zdaje się, że sterownik do wymiany :( Coś już wcześniej dawało znaki bo od czasu do czasu zapalała się spirala...

Auto to Scenic I FL 1.6 16V z LPG (czy to ma wpływ?), a sterownik SIRIUS 34 S118301104 8200124318.

W związku z tym pytanie mam czy komuś coś jeszcze przychodzi do głowy? A jeżeli nie to czy podmiana sterownika wiąże się z dużymi problemami i nie chodzi mi o mechaniczne bo mam go już wyciągniętego lecz elektroniczne. Ponoć nie ruszy bo pamięta poprzednie auto i zablokuje immobiliser. Co robić w takim przypadku? Niedługo północ i Nowy Rok, a ja w garażu. Pomóżcie...

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Ponoć nie ruszy bo pamięta poprzednie auto i zablokuje immobiliser.
tak, dlatego trzeba go ściągnąć
0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ale czy jak kupie sterownik dam radę sam to zrobić, a jeśli nie to gdzie?

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Sam nie zrobisz.Dobry elektronik od aut.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

A może to nie ECU a jednak przewody? Przejście jest, ale może spadek napięcia i nie ma iskry. Na 1 cylindrze od korka oleju mam 0,0V, a na ostatnim voltomierz mi pływa, a przecież one są połączone i wchodzą do ECU na te same piny. W związku z tym jakie napięcie powinno być na wejściu na cewkę i czy mogę podłączyć na krótko te dwa cylindry do ECU na krótko odcinając stare?

EDIT

Niestety po przecięciu przewodów przy sterowniku wychodzących na 1 i 4 cylinder i podłączeniu żarówki 12V okazało się, że to nie upływy, ale w ogóle nie podaje napięcia... Czy bawić się w poprawianie lutów? Ale powstała też wątpliwość czy dobre przewody przeciąłem - jeśli chodzi o "+" to przedzwonione i nie ma wątpliwości, ale masa może się zamykać przez coś innego jeszcze. Miałby ktoś schemat, albo wiedział nr pinów od podawania napięcia na cewki?????

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Kolego , nie ogarniasz tematu daj do specjalisty bo jeszcze więcej uszkodzisz.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

dd5687eb30203eb3med.jpg

 

dd8bbf50d185336amed.jpg

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dnia 2.01.2016 o 21:43, zbigniew zalewski napisał:

Kolego , nie ogarniasz tematu daj do specjalisty bo jeszcze więcej uszkodzisz.

Tak zrobiłem tzn. dałem do "specjalisty". Pierwsza jego diagnoza; sterownik mokry, trzeba kupić drugi. Drugi sterownik po paru dniach badania w celu zdjęcia imo - też mokry. Teraz kiedy cała zabawa trwa już trzy tygodnie słyszę że obydwa sterowniki popalone. Normalnie ręce i piersi opadają. W moim przypadku problem dotyczy 2 i 3 cylindra. Jeśli mogę, to proszę  o zdjęcie jak wyżej, ale do 2 i3 cylindra.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Czy moja prośba jest zbyt daleko idąca? A może jakaś inna pomocna rada?

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


Zaloguj się teraz