pacula79

Blokowanie skrzyni biegów

26 postów w tym temacie

Witam,

 

Od miesiąca posiadam to auto i zauważyłem problem ze skrzynią biegów, mianowicie po wrzuceniu wstecznego, a następnie wrzuceniu na luz skrzynia się blokuje tzn. nie mogę włączyć 1 biegu. Dopiero po wyszukaniu który bieg chce się włączyć jest to losowe bo raz udało mi się włączyć jeszcze raz wsteczny , innym razem 5 bieg, mogę normalnie biegi przełączać. Ogólnie biegi wchodzą prawidłowo, skrzynia nie buczy, a olej w skrzyni wymieniony na oryginalny elf. Proszę o poradę, co może być powodem takich problemów.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Dość znany problem tej skrzyni - plastikowe tulejki wybieraka do wymiany.

Wada na poziomie projektu, bo kto robi wybierak na 1 pręcie (cały świat robi na 2 elastycznych linkach) i na dodatek od dołu skrzyni (cieknie).

Musisz poszukać sobie zestawu naprawczego, całość dość szybko się montuje. Tu przykładowa lista:

http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... i-1-2-1025

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Super, dzięki za info, a już myślałem, że coś jest ze skrzynią nie tak.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj pojechałem na kanał i dokładnie obejrzałem ten wybierak i wydaje się być ok. ,ale zauważyłem, że poduszka od skrzyni biegów ma oberwaną gumę (tą mniejszą ), dlatego myślę, że to może być powodem takich problemów. Wymienię ją, przetestuję i dam znać, czy pomogło.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Skoro urwana guma to i tak musisz wymienić. Jak pomoże, daj znać.

Tulejki są nie tylko przy skrzyni ale też przy lewarku - dobrze obejrzyj od spodu.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

A wiec tak, poduszka wymieniona lecz skrzynia biegów dalej lubi się blokować. Zauważyłem jednak, że dzieje się to kiedy auto nie stoi na zbyt równym terenie. Jedyny plus jest taki, że teraz nie szarpie lewarkiem podczas przyspieszania i zwalniania. Będę jednak musiał wymienić na początek tą plastikową tulejkę wybieraka.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

I to zapewne rozwiąże Twoje problemy.

Edytowane przez
0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Na chwilę obecną, skrzynia pracuje poprawnie, po wymianie tej plastikowej tulei. Zobaczymy co czas pokaże.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Czy w miejscu zaznaczonym na foto może być wyciek oleju?

437f60005107.jpg

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Nie

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Tzn że jak był tam olej(chyba olej) to pewnie nakapal z czegoś

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Trochę pojeździłem autem i wnioski jakie wyciągłem, są następujące. Podczas jazdy po asfalcie, skrzynia pracuje prawidłowo. Problem pojawia się kiedy auto stoi na nierównej nawierzchni czyli lekko przechylone na bok. Podejrzewam, że w takiej pozycji silnik ze skrzynią biegów, są zle ułożone względem dźwigni zmiany biegów i stąd ten problem. Muszę jeszcze sprawdzić tą drugą poduszkę przy skrzyni i przyjrzeć się bliżej lewarkowi zmiany biegów.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Witam jestem posiadaczem Scenica II 1.6 16v 2004r z przebiegiem obecnym 172 tys a gdy kupiłem to było 151tys niby, auto mam dwa lub trzy lata i jest taki problem.

 

W pierwszej skrzyni był problem z biegiem 1 wchodził tylko na postoju i wychodził przy minimalnej prędkości o obrotach lub zakleszczał się i trza było puścić sprzęgło jechać chwilę i wbić sprzęgło znowu

Bieg trzy ponownie wchodził z zgrzytem.

 

Fachowcy a było ich trochę w poruszyli rożne problemy, że sprzęgło wiec jest cale kompletne nowe, że poduszki pod silnikiem, że cięgna i reszta jest dobra.

Olej po rocznej jeździe złoty czyli synchronizator. Ale to bym podejrzewał, że to był ten od biegu nr 3 a co z jedynką?

 

Teraz wymieniłem skrzynię na używkę i jestem załamany bo problem jest największy z biegami 2 i czasem cztery.

Bieg dwa tak jak w poprzedniej skrzyni na minimalnych obrotach i prędkości jakoś to chodzi ale wcale nie jest regułą, raz się tnie a raz nie.

Rzadziej bieg 4 i ze skrzyni był wylany olej, opiłków brak.

Sprawa jest jeszcze świeża i mam jeszcze jechać na regulację sprzęgła i odpowietrzenie znowu.

 

Ale czy to coś da? Nie wiem co z tym robić, ręce opadają. Fachowców wielu a autem źle się jeździ, o kasie nie wspomnę

Widzę ze o fachowca do auta z 2004 roku ciężko. Może druga skrzynia tez spieprzona bo używka?

 

Dodam, że lewarek chodzi w tej skrzyni precyzyjnie i sztywno. W poprzedniej latał luźno i reagował na dodawanie gazu.

Edytowane przez
0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mam jeszcz jechac na regulacje sprzegla
koniecznie zapytaj jak to się robi :drga::drga::drga:

Podjedź do mnie.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Po odpowietrzeniu drugiej skrzyni z kazdym dniem uzytkowania jest gorzej, na poczatku byl problem z wyciaganiem biegu 2(czesto), czasem 4, ostatnio jednorazowo zaciąl się bieg 1 i 3, pytalem mechaniora o te plastiki nakladane na wybieraku chyba -powiedzial ze sprawdzali i nie sa wyrobione, zauwazylem ze bieg 1 swiezo po zalozeniu skrzyni lepiej wchodzil i wychodzil mozna go bylo wbic przy malej predkosci a teraz prawie trzeba sie zatrzymac. Mechanior jeszcze zwrocil uwage na sam ruch lewarka czyli np droga jaką pokonuje z biegu 1 na 2 - ze lewarek chodzi bez luzu a po drodze napotyka opór jakby krzywo szedł- i podejrzewa ze wina moze byc jakis plastikow itd łączących lewarek lub samych ciegien, wrazenie jest takie jakby brakowalo wcisnac sprzeglo na 1 lub 2 cm głębiej i by poszlo, niewiem co tam sie wymienia a co da regulowac i jakie ceny, moze samemu daloby sie luknać, co wy na to?

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


Zaloguj się teraz